معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این که سرمایه گذاری خوبی در منطقه دوغارون شده است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون تا پایان سال افتتاح می شود .

به گزارش پایگاه خبری پاژنگار، ابوالفضل چمندی معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره وضعیت بازارچه دوغارون گفت: این بازارچه هیچ زیرساخت مناسبی نداشته، حتی زمین آن منطقه ناهموار بوده و وضعیت بسیار نامناسبی دارد که در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

چمندی افزود: برای تکمیل زیرساخت های بازارچه دوغارون سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی را در آن بخش آغاز کرده ایم که امیدواریم زیرساخت های آن تا پایان سال کامل و طبق طراحی انجام گرفته، مکان های استراحت برای رانندگان در آن راه اندازی شود تا بتوان خدمات عمومی مناسبی به آنها ارایه داد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در توسعه روابط اقتصادی با کشور افغانستان سه حوزه معدن، ریل و حمل و نقل برای استان اهمیت زیادی دارد.

چمندی در خصوص خط ریلی خواف – هرات و مرز شم تیغ افزود: مذاکراتی در این زمینه در تهران انجام گرفته است، کنسرسویم ریلی که زیر نظر آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهوری در امور افغانستان است به داخل استان انتقال یافته است تا بتوان از این طریق به سرعت فضای لازم را ایجاد کرد.

وی گفت : رشد صادرات به افغانستان که در ابتدای سال به دلیل تغییر حاکمیت منفی بود ، سرعت بهتری گرفته و ما امیدواریم تا پایان سال این کسری جبران شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *